Annazoe

Jag har också inte alls med mig min dator

The Mortal Instruments

Kategori: Böcker

Jag kommer att avlida.
 

Suck. Jag vet inte vad jag ska göra. Författaren till dessa böcker vill med flit få alla som läser dem att bli ledsna, arga, deprimerade och allt därtill.
 
I första boken, City Of Bones, så viste man inte riktigt vad man skulle förvänta sig. Man läste och sakta men säkert så blev man väldigt inne i boken, och precis när det håller på att sluta lyckligt så BAAAAM!!!!. Världen skitslut. Nästan, både bar och dåligt. Mest dåligt.
 
Sedan så lästa man City Of Ashes. Det blev väldigt spännande, lite jobbigt, men ändå bra inte så mycket reaktioner.
 
Däremot när man läste City Of Glass, ojojoj, då hände det grejer! det var spännnandé rakt egenom och mycket fight och bra. Och den hade det absolut bäste slutet en bok någonsin skulle kunna ha. Jag var glag när jag läste ut den. Det hade funkat hur bra som helst att sluta där. Det hade blivit en super-triliogi. Men Nej.
 
Och så läste man City Of Fallen Angels. Väldigt spännande rakt egenom, pararlellhandling där båda persbektiven var lika spänande. Och så kommer slutet. Man var på det sista sidorna och tänkte.
Naaww, vad fint. Det här är bra! Åhh... Nej?! NEJ!? VA!? SLUTA!! NEEEEEEEJ!!!!!! GAAAAAAAAHHH!!!!
Det absolut sämsta slutet en bok kan få. Nästan. Hämskt.
 
Jag har läst ca 200 sidor av City Of Lost Souls. Och det har i princip bara hänt en massa skit. Jag grät igår när jag läste och har lagt ifrån mig boken flera gånger för att det är jobbigt.
Jag funderar på att åka till New York och reda ut allting. Och ta med mig en psykolog och en terapeft till några va karaktärerna. Åh herregud.
Cassandra Clare kommer att ta livet av mig, det svär jag nästan på.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: