Annazoe

Jag har också inte alls med mig min dator

Slutar grundskolan

Kategori: Allmänt

I morgon slutar jag grundskolan.
 

Jag förstår det fortfarande inte riktigt. Igår var även sissta dage som jag någonsin var på kunskapsskolan som elev och i morgon så är det skolavslutning.
 
NU sitter jag och lyssnar på don't stop believin´. Den låten kommer no matter what alltid förknippas med goda minnen från kunskap för mig. Det är nästan som en signaturmelodi för vårat gäng, eller vad man ska säga.
 
Tidigare när jag har tänkt på att sluta på kunskap och grundskolan så har det bara varit tankar som: "fan va skööööönt!!!" och "Aldrig mera kunskap!!".
men nu är det nästan mer tragiskt och jag misstänker att morgondagen kommer att bli en gråtfest. På kunskap skulle man kunna komma i pyjamas och lukta skit och ingen skulle dömma dig, för i princip alla skänner alla, man behöver i princip inte tänka på vad man har på sig, vad man gör och inte gör osv. Kunskap är nog det stället jag skänner mig mäst hemma på förutom hemma. Ingen skola jag tidigare har gått på har man skänt sig såpass hemma på.
 
Och i höst kommer man känna så mycket press. Särskillt eftersom jag ska börja på Rudbeck där varje dag i princip är en jävla fashionshow. Men jag ska fortsätta ha mina trasiga jeans och band T-shirts och stora tjocktröjor, om jag vågar. Jag är seriöst skiträdd redan nu.
Det är sån jääävla tur att jag inte är själv, utan har Emsi och Pallex med mig.
 
Nu ska jag gå och lägga mig för sissta gången som en grundskole-elev.
 
Godnatt på er!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: