Annazoe

Jag har också inte alls med mig min dator

Gone

Kategori: Allmänt

Read it piepz.
 
Detta är det brittiska onslaget av boken vilket jag tycker
är myyyycket snyggare än det amerikanksa originalet.
NI kan ju få ta er en titt på det!
 
Kidsen på bilden ska vara fjorton. pft.
 

Nej, men ni borde verkligen läsa den här boken. Den är värkligen något helt anorlunda och likanr ingenting jag tidigare läst.
Storyn går ut på att det är ett påhittat område i Californien där alla som är femton år och över har försvunnit. Bara sådär. Som om de raderats från jordens yta. Som om ni kankse förstå så blir ett samhälle styrt av fjortonåringar ganska snabbt helt kaos.
 
Boken handlar om Sam Temple, som - obviously- är fjorton år. Han är en sådan där karaktär som är skitsmart och vet exakt vad som måste göras när, men på ett sätt som inte irriterar mig den här gången. Den andra huvudpersonen är Astrid, som typ är aldeles för smart för sitt eget bästa. Fast hon är jättebra hon med. Det här är lite som VA karaktärerna - man älskar alla.
 
Något som är lite jobbigt är att Sam fyller femton om fem dagar (jag har läst ca halva boken) och det finns typ sju böcker till i den här serien. Say what.
 
Läs skitn i alla fall.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: