Annazoe

Jag har också inte alls med mig min dator

Kor

Kategori: Allmänt

Seriöst nu alltså.
 

Nog för att jag brukar vara ganska bra på att ta saker oseriöst, så tar jag ändå seriösa saker väldigt seriöst.
 
Runt om i hela världn så behandlas kor på dåliga sätt, men det strider inte ens mot några djurskyddlagar.
Här är ett litet utdrag från en kampanj som jag kommer berätta mer om.

Den dystra sanningen!

Vi har utfört lite detektivarbete och undersökt hur verkligheten ser ut bland EU:s mjölkkor. Vi hittade stora välfärdsproblem inom branschen:

Omfattande hälsoproblem som

  • Smärtsamma sjukdomar som mjölkstockning och hälta
  • Sterilitet
  • Hög risk för dödlighet
  • Dålig mathållning

Dålig miljö för korna

  • Obekväma bås och skador till följd av för lite utrymme eller bristfälliga konstruktioner av stall.

Ingen tillgång till bete

  • Många kor får inte komma ut alls och har därför inte möjlighet att bete sig naturligt, att beta och ströva.
 
För att det ska ske en förbättring så skapades det en kampanj för ett par år sedan, den här kampanjen går ut på att samla namunderskrifter från människor ifrån hela europa och dett ska de sedan använda för att ändra lagrana för mjölkkor. Så skriv på listan! det kostar ingenting och man har chansen att vinna en årsförbrukning av Ben&Jerry-glass! Man vinner bara på det!
http://www.happycows.eu/sv/sign klicka på änken och skriv undre för att vara med och påvärka tt våra kor får det bättre!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: