Annazoe

Jag har också inte alls med mig min dator

Sjuk, sjuk, sjuk och mera sjuk.

Kategori: Allmänt

Gick till skolan i två timmar idag. På en gång när jag kom till skolan så förstod jag inte varför jag ens klivit ut genom dörren.
Öronenn värkte.
Näsan verkte.
Huvudet värkte.
Hallsen värkte.
Och jag var helt slut.
 
Det var ett under att jag ens kunde sminka mig.
Jag är väldigt glad för tillfället som ni kan se.
 
Men så hade jag ju en anledning till att åka.
Mitek Grochek (Det stavas förmodligen inte så men ja ni fattar) kom till våran skola för att föreläsa idag.
Han är en utav de få som fortfarnde lever och som överlevde konsentrationslägren under andra världskriget.
 
Det var helt fantastiskt. Men hämskt som satan på samma gång. När man får upp bilder i huvudet som man själv mår illa av och hälst hade velat leva utan, hur sjutton skänns det då för honom, som såg allting med egna ögon. Han såg sin mamma och syster för sissta gången när han var sexton. Han fick se sina klasskamrater (då han var tolv år) plågas till döds av nazisterna..
 
Jag satt och böla större delen av tiden. Galet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: