Annazoe

Jag har också inte alls med mig min dator

Boktips #1

Kategori: Böcker

The mortal instruments - City of bones
 

Idag när jag är hemma och inte har så mycket för mig, så tänkte jag att jag kunde ge er ett fabulöst boktips!
 
Titel: The Mortal Instrumens #1 City of bones
Författare: Cassandra Clare
Sidor: 442
Genre: Fantasy, drama, thriller
Språk: Engelska (finns även på svenska)
Handling: Clary börjar se saker. Saker som ingen annan kan se. Hon är på en nattklubb och ser hur några grymt snygga tonåringar brutalt mördar någon, men hon tycks vara den enda som ser det. Hon fortsättter att sen en utav dem, en kille, som hon sedan får reda på heter Jace. 
Clary kommer i kontakt med Jace och de andra 'shadowhunters' (vet ej vad de kallas på svenska) och när det händer någontingng fruktansvärt med Clarys mamma så förstår hon snart att hon inte är så mänsklig som trott i hela sitt liv...
 
 
Jag tycker att den här boken är helt fantastisk. Ofta så brukar set ta ett litet tag för en att börja gilla karaktärerna i böcker när det är en serie. Men inte i det här fallet. Jag blev skitkär i Jace på en gång. Jag är bara på andra boken en så länge, men det blir bara bättre och bättre! Boken kommer ut på bio i sommar, och som den boknörd jag är, så tycker jag att man ska läsa boken först. Enda nackdelen är att den är lite småseg ibland.
 
Betyg: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Kommentarer


Kommentera inlägget här: