Annazoe

Jag har också inte alls med mig min dator

Andra dagen som bloggare. Check!

Kategori: Allmänt

Jag klarade mig idag också.
 

Min andra dag gick ju galant den med! Eller, jag tycker i alla fall det...
Jag har inte så mycket att påpeka om livet just nu. Eller jo det har jag ju, egentligen.
 
1) Jag ska kanske få glasögon. Eller, jag ska åka och kolla synen i morgon. Dels är det för körkortstillståndet, men även (som ni har kunnat läsa tidigare idag) så är det för att jag har haft en konstant huvudverk i nästan fem dagar. Suck.
Men vi får se hur det går, det skulle ändå inte göra mig specielt mycket.
 
2) Jag har mitt första nationella prov i svenska i morgon. Jag är egentligen inte så nervös, det finns ändå ingenting att plugga till på ett svenskaprov, liksom. Men det är ändå en annan sak med de nationella proven. Man har vetat att de ska komma i princip hela skolgången och nu är de här. Allt har gått så fort. Och när jag tänker tillbaka på när jag gick i femman och hade mitt senaste nationella prov, så minns jag inte specielt mycket från den tiden. Det är sådant här som skrämmer mig ibland, det skänns som att livet bara springer iväg och att allt snart bara kommer att ta slut. Det känns som om jag slänger bort hela mitt liv på att läsa böcker och bli kär i dess karraktärer istället för riktiga människor. Att jag kollar på för många kassa serier som ger en dåligt självförtroende (FÖR ATT DE SOM GÖR TONÅRSSERIER BARA TAR IN SUPERHETA 20-ÅRINGAR SOM SEDAN SKA SPELA 16), vilket gör att man bara mår sämmre.Varför ska man vara så lättpåverkat och dum för? Varför kan man inte bara gilla sig själv så som man är. Som Tora Sparkles sade en gång "Varför säger man hela tiden 'Nobody's perfect'? varför kan man inte bara säga att alla är perfekta istället?" Det här bland det klokaste jag någonsin hört någon säga, och det är synd, synd att vi människor inte fungerar på det sättet. Jag lovar att världen skulle vara en mycket bättre plats om alla tänkte sådär.
 
Helvete vad jag skrev. Det var inte meningen jag lovar. Trots att det var sant så tycker jag att det är ohyggligt tråkigt att läsa sådant här i bloggar, så it won't happen again. Så att säga.
 
Har ingen ny bild på mig själv eller något intressant, så därför så får ni en gammal bild på mig och min sockersöta kusin!
 

Ha det bäst! 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    du menar väl andra dagen som bloggare;)

    Svar: haha, ja ändrade det nyss ;))
    Anna

    2013-02-05 | 21:42:48

Kommentera inlägget här: