Annazoe

Jag har också inte alls med mig min dator

50-års fest

Kategori: Allmänt

Tanter kan vara väldigt roliga ibland.
 

Jag ritade en bld så att ni ska förstå. För det här var kul.
P = Pappa
MA = Maggan, farmors syster.
AC = Anna-Carin, sysslings mamma.
G = Glenn, äldsta sysslings pojkvän.
C = Camilla, yngsta syssling, lika gamal som mig.
M = Mamma
B = Bengt-Olof, Morbror
H = Hans
A = Jag
K = Kjell, Pappas kusin och sysslings pappa.
AL = Alex, sysslingars fosterbarn.
Tanten = Tanten
 
Så här var det, tanten som nästan ingen kände, kom in i rummet från den vänstra sidan om bordet och börjar hällsa på folk och frågar vilka alla är och så. De börjar vi maggan, och de kände henne tydligen. Sedan få de reda på att Pappa är maggans systers son. Sedan så går hon till Anna-Carin och får reda på att hon är maggan sons fru, och vidare till Glenn, (och det är nu hbon blir lite virrig) och får reda på att hon är Anna-Carins dotters pojkvän, går vidare till Camilla då hon snabbt säger att hon är den yngre dotter, alltså att det är inte är hon som är ihop med Glenn, Då tittar hon automatiskt över på mig och säger "Men då är ju du den andra systern då da?" jag svara bara nej och börjar nästan garva för hon var så säker på sin sak. Men sedan gå hon till mamma och säger. "Men nu börjara jag förstå, då är ju du den äldre systern."
 
:O
 
Mamma fattar inte riktigt men jag och Camilla bryter ut i ett jättegarv och mamma ser mäst orolig ut. Sedan så böjer hon sig mot oss och frågar vad det var hon menade. Och när vi berättade så skrattade hon så att hon började gråta.
Tanten trodde alltså att Anna-Carin, som är i samma ålder som mamma, var mammas mamma. 
Mamma kallade Anna-Carin för mamma hela kvällen sedan.
 
Det kanske inte var så roligt för men det var förbaskat roligt just då.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: